5.09.2012

I asked for strength...


Allahuakhbar....

Sendirian di rumah...bersama rasa 'sakit' yang datang dan pergi berulang kali...
Bilakah akan lahirnya anak keduaku ini?? Bagaimanakah situasi kelahirannya nanti??



YA Allah...
Berikan aku kekuatan...dalam setiap sembah sujudku padaMu, ku memohon moga KAU permudahkan urusan ku ini...
Biar ku tahu bukan mudah untuk melahirkan seorang lagi anakku...tetapi ku tahu janjiMu terhadap aku sebagai seorang ibu pasti benar...
YA Allah...
Berikan aku kekuatan...
Untuk ku lalui hari ini dan hari-hari mendatang...
Semoga dapat aku tarbiah diriku menjadi hambaMu yang Kau Redhai...
Semoga dapat aku didik diriku menjadi isteri yang di redhai suami...
Semoga dapat aku asuh anak-anakku menjadi hambaMu yang soleh, bekalan kami di akhirat kelak...
Amin!!!

<





Sebait Puisi Dari penulis Kesayanganku...



Bibirmu terkunci,
Senyummu terpaksa,
Demi maruah suami,
Kau diamkan segala.

Tangismu hiba di malam gelita,
Batinmu mengadu pada Yang Esa.
Kau tak mahu mengaibkan sesiapa,
Agar orang melihat tiada apa-apa.

Meskipun rahsiamu kemas tersimpan,
Allah tak rela kau menangis sendirian,
Kisah keluarga Nabi, Allah dedahkan,
Sebagai tauladan sepanjang zaman.

Konflik para isteri Nabi menjelaskan,
Betapa perit mengurus kecemburuan,
Walaupun oleh wanita paling beriman,
Apatah lagi dirimu wanita akhir zaman.

Terima-kasih buatmu Nabi,
Atas kebaikan cara, kemuliaan tujuan,
Atas kelembutan dan keadilan,
Wujudkah lelaki kini sebaik Nabi?

Aku belajar dari kepahitan mereka,
Bukan memilih kepahitan untuk belajar,
Terima-kasih Tuhanku tidak memaksa,
Menjaga agamaku daripada tercalar.

Pernikahan bukan medan percaturan,
Poligami bukan cuba-cubaan,
Tanpa keperluan ia bukan pilihan,
Hanya rukhsah ketika tiada jalan.

Syarat ta'liqku kukuh terpateri,
Kerana tiada lelaki sebaikNabi,
Dan aku tak akan sebaik Aisyah,
Aku lebih rela menjadi Fatimah.

Aku lebih rela menjadi Fatimah.

-Fatimah Syarha Mohd Noordin-


No comments:

Post a Comment

Teguhkan diri ini dengan nasihatmu :)

S.A.Y.A.N.G K.A.M.U

Daisypath Anniversary tickers